Miezul de nucă – bogăție a naturii cu foarte multe beneficii

miez nuca

Nucile sunt recunoscute în intreaga lume ca fiind pe lista de elită a alimentelor care sunt bune pentru sănătate și în special pentru colesterolul  din organism.

Chinezii folosesc nucile în medicamente pentru a ajuta la întărirea genunchilor și a spatelui și pentru a susține funcția renală și intestinală, în timp ce în India, nucul este atât de prețios încât este folosit ca ofrandă pentru zeii lor.

Din punct de vedere nutrițional, miezul de nucă reprezintă surse excelente de proteine ​​și fibre, precum și minerale importante precum magneziu, fier și mangan, toate fiind utilizate de organism pentru o gamă largă de procese.

Un studiu recent efectuat de o universitate din Pennsylvania a concluzionat că nucile se situează pe primul loc între toate fructele cu coajă lemnoasă pentru calitatea și cantitatea de uleiuri omega-3 și 6, antioxidanți și o gamă de substanțe nutritive care contribuie la sănătate, reprezentând astfel o parte importantă a oricărei diete pentru scăderea colesterolului. Miezul de nucă este unul dintre singurele alimente care conțin acidul gras omega-3 esențial, acidul alfa linolenic (ALA). Asta înseamnă că miezul de nucă este o sursă vitală de grăsimi importante pentru vegetarieni, vegani și pentru oricine nu mănâncă pește uleios.

Conform rezultatelor a 25 de studii diferite s-a arătat că, consumul de 67 de grame de miez de nucă pe zi  reduce colesterolul (LDL) cu 7% și  îmbunătățește nivelul colesterolului bun (HDL). Cea mai bună dovadă până în prezent a beneficiilor specifice miezului de nucă a fost prezentată de oamenii de știință de la Harvard în 2009, care au arătat că, consumul de nuci reduce colesterolul și îmbunătățește profilul lipidelor din sânge.

Citeşte şi  Remedii pentru repararea cuticulelor

Celelalte beneficii cunoscute includ sănătatea articulațiilor și a ochilor, suportul cardiovascular, pielea, imunitatea și funcția creierului. Spre deosebire de grăsimile animale, nucile nu conțin colesterol ci doar o cantitate foarte mică de grăsimi saturate. În schimb, fructele cu coajă lemnoasă prezintă o mulțime de grăsimi mononesaturate și polinesaturate similare cu cele din măsline și alte legume.

Nucile sunt un bun furnizor atât de proteine, cât și de fibre, care, atunci când sunt consumate ca o gustare, ajută sănătatea sistemului digestiv și mențin nivelul stabilității zahărului din sânge. Nucile sunt surse bune de magneziu, fier și mangan, care sunt elemente nutritive vitale implicate într-o serie de procese esențiale în organism. În afară de o varietate de minerale, nucile conțin vitaminele B, vitamina E și un polifenol puternic numit antiinflamator.

Polifenolii găsiți în nuci, dintre care unul cunoscut ca, acid Ellagic, pot neutraliza radicalii liberi care pot perturba corpul și pot cauza leziuni celulare, îmbătrânirea, ateroscleroza, cancerul și pierderea vederii.

Desi nucile conțin un procent ridicat de grăsimi și calorii acestea nu provoaca creșterea in greutate.

Idei bune de a mânca nucile sunt de a le încerca ca gustări, adăugându-le în mussli, în salate, amestecate în iaurt și îndulcite cu miere.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>